Ieder mens maakt fouten. Maar wanneer iemand dat bedrijfsmatig doet, kan dat redelijk wat consequenties hebben. Dat soort fouten kan van alles zijn. Zo kan het een fout zijn van een dokter of van een ziekenhuis. Maar het kan natuurlijk ook een fout zijn van een advocaat (ook die maken fouten), van een verzekeringsman, een makelaar, een notaris. Elke dienstverlener kan dat overkomen.
Het is ook mogelijk dat de dienstverlener van mening is dat hij correct gehandeld heeft, maar dat u daar anders over denkt. Zo kan het bijvoorbeeld gebeuren dat u onvoldoende gewezen bent op risico’s over beleggingen of investeringen, terwijl de tussenpersoon vindt dat u dat zelf had moeten onderzoeken.
De meeste ondernemers hebben een beroepsaansprakelijkheidsverzekering die de schade dekt. Echter, die keren niet altijd uit. Zo zult u eerst aan moeten tonen waar de fout van die betrokkene uit bestaan heeft. Als zij dan een fout erkennen, dan moet u vervolgens nog eens uw schade aan gaan tonen. Vooral bij letselschade, bijvoorbeeld na een foute diagnose of een verkeerde behandeling, is het lastig om de omvang van die schade aan te tonen. Als u dan ook nog eens tegen een verzekeraar, die op dit gebied gepokt en gemazeld is, op moet boksen, dan kan dat zeer lastig zijn.
Als u denkt dat u in zo’n situatie verkeert, belt of mailt u dan naar Jos de Kerf voor een vrijblijvende afspraak. Tijdens het gesprek kunt u uw verhaal doen en kan hij u adviseren over wat u verder zou kunnen doen.